با توجه به اهمیت پاسخگویی دانشگاه های علوم پزشکی در قبال جامعه و با در نظر گرفتن مصوبات مندرج در بیانیه همایش کشوری آموزش پاسخگو و تاکید بر ادامه فعالیتها در پاسخگو ساختن نظام آموزشی و همچنین تاکید معاون محترم آموزشی وزارت و سایر صاحب نظران آموزش عالی سلامت، در جلسه کمیته علمی کنفرانس یکروزه آموزش پزشکی پاسخگو مقرر شد هر یک از کلان مناطق آمایشی از بین ماموریتها و پیشنهادات دهگانه مصوب و یا سایر موضوعات مرتبط حسب علاقمندی و زمینه های موجود،
حداکثر سه مورد را بر حسب الویت انتخاب و برای اجرا و حصول به اهداف مورد نظر به دبیرخانه دائمی اعلام نمایند.
لذا خواهشمند است مسئولین محترم بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور کلان مناطق آمایشی و سایر صاحب نظران آموزش عالی سلامت در اسرع وقت سه الویت انتخابی خود را اعلام و فرم ثبت اولویت های کلان مناطق آمایشی زیر را مطالعه و تکمیل فرمایند.
ماموریت اول: ارائه و تصویب راهکارهایی برای هدایت هر چه بیشتر آموزش در عرصه های جامعه و به سمت جامعه و جلب مشارکت و همراهی نهادهای جامعه با دانشگاههای علوم پزشکی.
ماموریت دوم: ارائه راهکارهایی برای منظور نمودن بخشی از ملاک های ارزیابی دانشجویان و دستیاران درارتباط با قبول نقش آنها برای اجرای فعالیتهای مشخص شده در عرصه های جامعه.
ماموریت سوم: بازنگری و تدوین کوریکولوم های مبتنی بر توانمندی بعنوان محور پاسخگوسازی برنامه های آموزشی با تعیین چارچوپ صلاحیتهای گروه--رشته --مقاطع مختلف.
ماموریت چهارم: واگذاری اختیار به دانشجویان پزشکی (در صورت علاقه مندی) جهت انتخاب، طراحی و اجرای یک یا چند ماموریت مرتبط با حوزه های سلامت در جامعه بعنوان پایاننامه.
ماموریت پنجم: تنظیم و تدوین شاخصهای اعتباربخشی (برنامه های اعتباربخشی سه گانه به سمت الزامات و مصادیق پاسخگویی دانشگاهها: شیوهها و مصادیق عینی.
ماموریت ششم: طراحی نظام ارتقای مداوم وحفظ مداوم کیفیت بعنوان مهمترین شاخص پاسخگویی دانشگاهها و تدوین و اجرای شیوهها و روشهای موثر برای ارزیابی آن (ارائه راهکار).
ماموریت هفتم: هدایت نظام ارزیابی دانشجویان به سمت ارزیابی پاسخگو.
ماموریت هشتم: ارائه راهکارهایی برای ادغام عملیاتی معاونتهای بهداشت و درمان با حوزه آموزش پزشکی.
ماموریت نهم: تعریف و واسپاری ماموریتهای مرتبط با پاسخگویی اجتماعی به کلان مناطق آمایشی.
ماموریت دهم: طراحی روشها وشیوههایی برای جمع بندی تجارب، مصادیق و شاخصهای پاسخگویی.